Mobiel shoppen groeit – hard!
Wist je dat twee derde van de smartphonebezitters daar ook wel eens mee winkelt? Ons verbaast het niet, want we zien altijd veel websitebezoek via mobiel. Veel eigenaren van webshops “geloven” er nog niet in, omdat ze weinig orders krijgen via mobiel. Daarom willen ze geen mobiele site bouwen. Maar dat is misschien een beetje oorzaak en gevolg omdraaien… Wat zeggen de cijfers?
Onderzoek wijst uit…
Twaalfhonderd Nederlanders zijn ondervraagd in een onderzoek van Blauw Research. Wat blijkt? Mensen tussen de 18 en 35 jaar gebruiken in 46% van de gevallen wel eens hun smartphone om te winkelen, vergeleken met 39% in 2014. Maar ook mensen van 36 jaar en ouder gebruiken steeds vaker hun mobiele telefoon om een aankoop te doen.
Liever met de smartphone op de ban
Van hen die wel eens mobiel een aankoop doen, zegt 80% dat ze liever met hun smartphone op de bank winkelen dan dat ze naar de computer lopen. Het is dus niet alleen noodgedwongen als er geen desktop beschikbaar is; zelfs als de computer in de buurt is, wordt vaak de voorkeur gegeven aan de smartphone. Ook in het openbaar vervoer, op het werk en op school wordt veel gewinkeld met de smartphone.
Wij winkelen zelf ook graag met onze smartphone op de bank.
Ondernemers, opgelet!
Ja. Grote producten, zoals verzekeringen, auto’s, vakanties en dure elektronica, worden nog steeds vaker via de desktop computer gekocht. Maar de oriëntatiefase vindt in een groot percentage van de gevallen plaats via mobiel verkeer. Dat wil zeggen dat je je eerste indruk al gemaakt moet hebben voordat mensen klaar zijn om een beslissing te maken. Een mobiele site wordt steeds belangrijker, ook voor zoekmachine optimalisatie; Google’s nieuwe algoritme geeft betere posities aan sites met een goedwerkende mobiele versie.
Geloof je ons niet? Kom een keer langs, dan leggen we het uit. Bel ons op of mail Derk naar derk@cuttheweb.nl.
Laat een reactie achter