Zo vraag je dus NIET om reviews

Een hotel in het chique deel van New York had een wel zeer onorthodoxe manier om slechte reviews te ontmoedigen… En dat ging helemaal mis.

Fikse boete voor negatieve reviews

Het hotel, dat vaak geboekt werd voor bruiloften, feesten en partijen, liet namelijk elk stel of organisatie een borg betalen. Als er vervolgens een negatieve review verscheen over het hotel – geschreven doorwie dan ook van de gasten, ongeacht op welk platform – moest het gelukkige koppel een boete betalen van 500 dollar. Jawel: 500 dollar voor elke negatieve review.

Het duurde natuurlijk niet lang voordat mensen hier iets op verzonnen. Eén man gebruikte een tweede account op Yelp (een grote review-website) om ervoor te zorgen dat het hotel er niet achter zou komen welke bruiloft hij bezocht had. Een stortvloed van negatieve reviews overspoelde het hotel.

Vragen om reviews

Dus hoe zorg je voor positieve reviews? Ten eerste: niet dreigen. En ten tweede: eigenlijk überhaupt niet vragen. Maak het je klanten makkelijk, maar dring niet aan. Als je de service die je aanbiedt zo goed, snel en klantvriendelijk mogelijk levert, komen die positieve reviews vanzelf!

Klik hier voor het volledige artikel.

Deel dit artikel op je socials

Laat een reactie achter
*Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.