COO van CutTheWeb Bart aan het woord

Bart aan het woord

Mede-eigenaar, Meetbaarheid & Google Brain

Wil je hoger komen in de organische zoekresultaten? Dan moet je echt bij Bart zijn, met zijn snelle brein en expertise in Google Ads en Analytics. Een echte troubleshooter is hij bovendien, met een groot analytisch vermogen. Samen met Daisy staat hij tegenwoordig aan kop van CutTheWeb.

Bouwjaar: 1984

Bart is een: geboren probleemoplosser, luisteraar en doorvrager, en ook een tikkeltje eigenwijs

Passie voor online marketing sinds: hij zich ging bemoeien met het bedrijf van achterneef Derk 

Bij CutTheWeb sinds: 2009

Piloot of banketbakker

‘Als jochie koesterde ik twee dromen: piloot of banketbakker worden. Ik ging voor de tweede optie en schreef me in voor de Hotelschool in Den Haag. Veel moois heb ik aan de opleiding te danken, zoals mijn managementvaardigheden en oplossingsgerichtheid. Maar bakken leerde ik er niet.’

Vertrouwen

‘Een bepalende factor in mijn leven is mijn nierziekte. Sinds mijn tweede heb ik nefrotisch syndroom en dan focale segmentale glomerulosclerose (FSGS). Twee keer per dag slik ik medicijnen, ik ben sneller moe en vatbaarder voor van alles. Af en toe kan ik er flink beroerd van zijn. Ik heb ermee om leren gaan, ik weet niet beter. Gelukkig kom ik uit een warm, ondernemend gezin, met ouders die mijn jongere broers en mij veel vertrouwen hebben meegegeven. Van jongs af aan drukten zij ons op het hart om ons te richten op wat we leuk vinden en op wat er mogelijk is.’

Als eerste bij CTW

‘In het laatste jaar van de Hotelschool kreeg ik ernstige complicaties aan mijn nieren. Tijdens mijn herstel ben ik Derk, die mijn achterneef is, gaan helpen met het bedrijf dat hij net had opgericht: CutTheWeb. Al snel raakte ik in de ban van de mogelijkheden van online marketing om klanten beter te laten presteren. Ik werd Derks allereerste werknemer en heb me gespecialiseerd in zoekmachine optimalisatie, Google Ads en meetbaarheid met Analytics.’

Leve de techniek

‘Vooral de technologie achter het algoritme dat Google heeft bedacht, trekt me. Razend interessant vind ik die wetenschap, ik lees en volg alles. Deze week brengt Google weer een update uit, wat betekent die voor onze klanten? Met dat soort vragen ben ik dagelijks bezig.’

Zelf aan het roer

‘Lange tijd zag ik mezelf meer als specialist dan als ondernemer. Bovendien leken me de risico’s om zelf aan het roer te staan me wat te groot, vanwege mijn ziekte. Tot ik vorig jaar de kans kreeg om CTW samen met Daisy te gaan runnen, toen hapte ik meteen toe.

Door al mijn jaren in het bedrijf, is CTW ook als mijn kindje gaan voelen en dat wil ik graag verder helpen ontwikkelen.’

Speciale relaties

‘Een van de mooiste dingen van ons vak vind ik de speciale relaties die er ontstaan met klanten. Het Leger des Heils is er zo één. Ik herinner me nog goed hoe de verantwoordelijke afdeling zich bij ons meldde met de vraag of we konden helpen meer opvoedouders te vinden. We hebben een online campagne ontwikkeld via het goede doelenprogramma van Google. Die liep zo goed, dat het Leger des Heils ons zes maanden later vroeg ‘m stop te zetten, het aantal aanmeldingen was gewoon te groot. Sindsdien zijn we hun vaste partner voor de Google Grants campagnes.’

CutTheWeb & de toekomst

‘Ik zie de toekomst van CTW zonnig in. Daisy en ik vormen een krachtige combinatie en onze aanpak is vrij uniek in marketingland: we zijn open en eerlijk, koesteren het persoonlijke contact, adviseren onze klanten als onze beste vriend. En: we doen ons stinkende best om de hoogst mogelijke kwaliteit te leveren.’

Deel dit artikel op je socials

Laat een reactie achter
*Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.