Vier Halloween met deze ‘SEO Horror Stories’

Ieder beroep heeft z’n eigen nachtmerries en horrorverhalen. En wat is een betere gelegenheid om die te vertellen dan op Halloween? Ga er goed voor zitten, zorg dat alle lichten aan zijn en je internetverbinding snel is… en GRIEZEL!

1. “Vorm boven functie”

Links in je tekst zijn ontzettend belangrijk. Ze vertellen zoekmachines iets over hoe jouw pagina samenhangt met andere pagina’s binnen én buiten je site. Het is net zoals met taal: ‘zwart’ betekent alleen iets omdat het een kleur is, donker is, het tegenovergestelde van wit is… There is no text without context. Een website zonder links is als een vlieger zonder touwtje: mooi, maar onbereikbaar.

2. “Ik verkoop eten”

Keywords zijn misschien niet meer zo belangrijk als vóór de Hummingbird-update, maar ze zijn ook nog niet uitgespeeld. Het is belangrijk om je keywords niet té specifiek te maken, maar ook zeker niet te algemeen – en veel generieker dan ‘food’ wordt het niet…

3. 70 links in 3 uur

Linkbuilding is veel moeilijker geworden – tegenwoordig moet je je links verdienen. Zomaar je website op honderd verschillende sites plakken, komt je uiteindelijk duur te staan. Een bureau dat je 70 links belooft in drie uur… daar klopt iets niet.

Dus ook nooit links kopen, kids. Je ziet wat ervan komt.

4. “Ach, dan duurt het even”

Je SEO wordt niet beter als je maar lang genoeg wacht. Hoewel tijd zeker een rol speelt, moet je altijd blijven werken aan je SEO.

5. “Dat doen we later wel”

SEO doe je niet ‘later’ – het moet de basis zijn van je nieuwe site. Bij alles wat je doet, moet je je afvragen welke gevolgen het gaat hebben op je zoekmachine-optimalisatie. Een site die gelanceerd wordt met een puinhoop aan SEO, kan er jaren over doen om daarvan te herstellen.

6. “Als Google ons maar aardig vindt”

Deze horen we zelf met enige regelmaat. Nee… betalen voor Google AdWords doet verder niets voor je SEO. Sterker nog, een slechte SEO kan je AdWords-campagne duurder en minder effectief maken.

Heb jij nog #SEOHorrorStories? Vertel ze aan ons en we zetten ze erbij!

Deel dit artikel op je socials

Laat een reactie achter
*Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.